З часом, як і вся побутова техніка, кондиціонери виходять з ладу. Якщо термін гарантійного обслуговування вже давно минув, перед власниками постає дилема: придбати нове, більш сучасне обладнання, або запросити майстра сервісцентру, який у будь-якому разі виконає ремонт кондиціонера.
Оскільки у кожного з цих рішень є свої плюси та недоліки, потрібно звернути увагу на кілька важливих особливостей, які будуть розглянуті в цій невеликій публікації. І найважливіша з них - вартість відновлення. Буде розглянуто типові поломки обладнання, за яких вигідніше виконувати ремонт, а також ті несправності, коли купівля нового обладнання виправдана.
Що робити якщо зламався кондиціонер: ремонтувати чи купувати новий
Здебільшого поломка кондиціонера виявляється в самий пік "гарячого" сезону, якраз у той момент, коли він найбільш необхідний. У цей період попит на майстрів сервісцентру найвищий, тому виконати діагностику і попросити професійної поради швидко не виходить. Про те як самостійно прийняти правильне рішення, ми розповімо в цій невеликій статті, але почнемо з причин, чому обладнання може передчасно вийти з ладу.
Чому перестав працювати кондиціонер?
Незважаючи на відносну складність обладнання, причин, які призводять до серйозних поломок не так вже й багато. Насамперед це:
- відсутність регулярного обслуговування внутрішнього і зовнішнього модулів спліт-системи;
- помилки під час встановлення кліматичної техніки;
- робота апарата в граничних режимах за температур, що відрізняються від рекомендованих;
- несвоєчасна дозаправка контуру холодоагентом і, як наслідок, вихід з ладу мотор-компресора;
- відмова електроніки через потрапляння вологи або перепади напруги.
Але найчастіше кондиціонер перестає реагувати на команди від дистанційки через сівші елементи живлення. Досить встановити нові батарейки і кондиціонер нормально запускається.
Несправності при виникненні яких кондиціонер вигідніше відремонтувати
Часто визначити несправний вузол вдається за кодом помилки, що висвічується на дисплеї кімнатного блоку або на табло пульта. Якщо зіставивши отриманий код і зовнішні прояви несправності, вдалося однозначно визначити несправність, і вона увійшла до переліку тих, що легко усуваються, - сміливо викликайте майстра сервісцентру. У такому разі ремонт є оптимальним способом відновлення працездатності апарата. До таких несправностей належать:
- Поломки вентилятора, як зовнішнього, так і внутрішнього модулів. Винуватцем може стати зламана лопать або перегорілий електродвигун. Також причиною може стати конденсатор, що втратив параметри. Усунути ці поломки для майстра дуже просто і вартість ремонту невисока.
- Вихід з ладу електронних плат. Найчастіше вони ламаються через зовнішні причини (нестабільність мережевої напруги, потрапляння вологи). Майстрам часто вдається знайти несправний елемент і усунути поломку. Але іноді доводиться виконувати заміну плати. У майстернях з великим обсягом ремонтів часто вдається підібрати для заміни плату зі старого кондиціонера, в якому була "несумісна з життям" обладнання інша поломка.
Відновлення інших несправностей обійдеться набагато дорожче, тому необхідно розглядати всі аспекти доцільності ремонту.
Поломки за яких краще купити нову спліт-систему
Головним критерієм прийняття рішень про купівлю нової спліт-системи найчастіше є вартість ремонту. На думку фахівців, якщо ціна ремонту (включно з вартістю деталей) перевищує половину вартості нового апарата, вигідніше придбати новий кондиціонер. Крім ціни, на ухвалення такого рішення впливає також можливість отримання з відносно невеликою доплатою апарата з сучасним функціоналом і вищою енергоефективністю. Найчастіше новий кондиціонер купують у випадках:
- якщо згорів мотор-компресор;
- пошкоджено один із теплообмінників (внутрішній або зовнішній);
- вийшли з ладу одночасно кілька важливих вузлів;
- старий кондиціонер був неправильно змонтований і доставляв багато клопоту власникам.
Також правильніше придбати нову спліт-систему, якщо ви не задоволені роботою наявного апарату, він сильно шумить, гріється і часто виходить з ладу.
Коментарі (0)